آغاز زندگی زمین شناسی سنگ مرمر از سنگ آهک

صدها سال است که مردم از سنگ مرمریت اسلب در هنر و ساخت و ساز استفاده می کنند.

برخی از باشکوه ترین سازه های معماری جهان با استفاده از این سنگ طبیعی ساخته شده اند. به لطف سنگ مرمر، ما هنوز می توانیم زیبایی خیره کننده پانتئون در رم، تاج محل و برج پیزا را درک کنیم.

حتی اینجا در استرالیا، بسیاری از توسعه دهندگان ساختمان نمی توانند سنگ مرمریت پرطاووسی را سیر کنند.

به عنوان مثال، نگاهی به مجلس پارلمان در کانبرا بیندازید. از زیباترین ویژگی های این بنا می توان به کفپوش کاشی مرمر سفید پارادایس اشاره کرد و البته، چه کسی می تواند سرسرا مرمر را که دارای 48 ستون مرمر سبز ایتالیایی Cipollino است، فراموش کند؟

در واقع، سنگ مرمر یکی از محبوب ترین انواع سنگ طبیعی است و ما می توانیم آن را در همه جا پیدا کنیم. با این اوصاف، آیا ما واقعاً به اندازه کافی در مورد این ماده بسیار محبوب می دانیم؟

بسیاری از مردم نمی دانند که مرمر در زندگی زمین شناسی خود به عنوان سنگ مرمریت سفید رگه دار شروع می شود.

هنگامی که سنگ آهک از طریق فعالیت های آتشفشانی و زمین ساختی که شامل فشار و گرمای شدید می شود، شروع به تغییر ظاهر و ساختار مولکولی خود می کند.

در شبه‌جزیره سینا، می‌توانید سنگ مرمریت مشکی طلایی عجیب و غریب با رنگ کرمی و زرد همراه با الگویی که شبیه لکه‌های طلایی است پیدا کنید.

قبل از رسیدن به سطح، اختلالاتی در روند زمین شناسی قبل از رسیدن به سطح وجود داشت. بنابراین، از نظر فنی، باید به این ماده به عنوان سنگ آهک مرمر زرد اشاره کرد.

  • منابع:
    1. 5Interesting Facts About Marble
  • تبلیغات: 
    1. سنگ فیروزه چه تاثیری بر روی چشمان این فرد داشت؟
    2. با خار کاکتوس سوزن خیاطی بسازید
    3. راز موفقیت برد پیت و راز های مخوف آن در پشت پرده سینما
    4. برطرف کردن لک مبل ها با استفاده از پودر لباسشویی