از لامپ کم مصرف ال ای دی 40 وات در بلوک زنی استفاده می شود

برخلاف لامپ های رشته ای، لامپ کم مصرف ال ای دی 40 وات ذاتا منبع نور سفید نیستند. در عوض، LED ها نور تقریباً تک رنگ ساطع می کنند، که آنها را برای کاربردهای نور رنگی مانند چراغ راهنمایی و علائم خروج بسیار کارآمد می کند.

با این حال، برای استفاده به عنوان منبع نور عمومی، نور سفید مورد نیاز است. نور سفید را می توان با LED ها به سه طریق بدست آورد.

محصولات روشنایی LED سفید زیادی در بازار موجود است و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است و نسل‌های جدیدی از دستگاه‌ها دائما در حال ظهور هستند.

در حالی که بسیاری از این محصولات عملکرد بسیار خوبی دارند، بازده انرژی و کیفیت رنگ آنها می تواند متفاوت باشد.

فناوری روشنایی LED در حال حاضر بالاترین کارایی نوری (و بازده) را در بین هر فناوری منبع نور ارائه می دهد و قیمت های پایین منجر به پذیرش قابل توجهی شده است.

اما با وجود این پیشرفت، بهبودهای بیشتر هم ممکن و هم مطلوب است. این فناوری هنوز می تواند در کارایی، ویژگی های رنگ، توزیع نور، ضریب فرم و یکپارچگی ساختمان بهبود یابد.

همچنین می‌تواند در مرزهای جدید روشنایی بهبودهایی حاصل شود که شامل صرفه‌جویی در مصرف انرژی ناشی از استفاده مؤثرتر از روشنایی، روشنایی که سلامت و بهره‌وری را ارتقا می‌دهد، و استفاده گسترده از کنترل‌ها برای ارائه نور مناسب در زمان مناسب.

فن آوری تولید برای روشنایی LED همچنین می تواند برای کاهش هزینه، ارزش افزوده، و امکان ساخت سفارشی و بر اساس تقاضا بهبود یابد، که در نتیجه بیشترین صرفه جویی در انرژی همراه با مزایای سلامت و بهره وری برای کشور را به همراه دارد.

استفاده از فناوری دیود ساطع نور (LED) برای کشت گیاهان تحت شرایط محیطی کنترل شده می تواند منجر به کاهش قابل توجهی در مصرف انرژی شود.

با این حال، هنوز اطلاعات دقیقی در مورد شرایط نور مورد نیاز برای رشد بهینه گونه های مختلف گیاهی و تأثیر شدت نور و ترکیب طیفی بر متابولیسم و کیفیت تغذیه گیاه وجود ندارد.

در مطالعه حاضر، گیاهان گندم تحت شش رژیم طراحی شده برای مقایسه اثرات لامپ های LED و فلورسنت معمولی بر رشد و نمو، فتوسنتز برگ، متابولیسم تیول و اسید آمینه و همچنین عملکرد دانه و کیفیت آرد گندم رشد کردند.

مزایای منابع نور LED نسبت به نور فلورسنت در عملکرد و کیفیت گندم آشکار شد