استفاده از نخود خام در تولید آدامس خرسی

نخود خام سبزی است که به طور طبیعی سرشار از کربوهیدرات و در نتیجه قند (ساکارز، فروکتوز و گلوکز) به خصوص در جوانی است. اما به محض چیدن به نشاسته تبدیل می شود.

با این حال، زمانی که نخود فرنگی کنسرو شده را به صورت بخارپز می‌خرید، به طور کلی شکر به آن اضافه می‌شود تا طعم آن بهتر شود. این به آن طعم شیرینی می دهد که در بین کودکان بسیار محبوب است.

اما از نظر ارزش غذایی بهتر است نخود فرنگی تازه بخرید و بپزید تا دچار این وضعیت نشوید.

آیا نخودفرنگی سرشار از فیبر است؟
بله، نخود فرنگی سرشار از فیبر غذایی است تقریباً 6 گرم در هر 100 گرم یا تقریباً یک چهارم میزان توصیه شده روزانه (25 گرم) را تأمین می کند.

از سوی دیگر، آنها در یک رژیم غذایی کم باقیمانده منع مصرف دارند زیرا 100 گرم نخود خشک به طور متوسط ​​حاوی 1.48 میلی گرم آهن است.

ارزش غذایی نخود جالب است، زیرا یک سبزی کم کالری است (71 کالری در هر 100 گرم). از سوی دیگر، این ماده غذایی سرشار از کربوهیدرات است.

نخود فرنگی منبع خوبی از فیبر غذایی است. اینها حرکات روده را به سمت بالا و پایین تحریک می کنند که باعث افزایش دفعات اجابت مزاج می شود.

آنها همچنین کیفیت میکروبیوتای روده را با ایجاد باکتری های خوب بهبود می بخشند.نخود فرنگی تقریباً سه برابر از سایر سبزیجات غنی تر از پروتئین است.

این 5.8 گرم در هر 100 گرم است. از سوی دیگر، حاوی کربوهیدرات بیشتری است، اما شاخص گلیسمی آن (GI 35 اگر تازه یا منجمد باشد، GI 45 در قوطی ها) پایین باقی می ماند.

بنابراین سطح قند خون (گلیسمی) را کمی افزایش می دهد و در عین حال سیری را افزایش می دهد.لوتئین و زیگزانتین، آنتی اکسیدان های موجود در مقادیر زیاد در نخودفرنگی، اجزای رنگدانه ماکولا، ناحیه کوچکی از شبکیه هستند.

آنها فیلترهای طبیعی اشعه ماوراء بنفش، به ویژه نور آبی هستند. آنها از چشم در برابر حملات رادیکال های آزاد محافظت می کنند.