انبه در سیستان و بلوچستان جان کودک افغانی را گرفت

هیچ چیز بهتر از تابستان برای انبه در سیستان و بلوچستان خوشمزه و خوش طعم وجود ندارد.

این یک میوه خوشمزه و دوست داشتنی در هند است. کشور ما به خاطر بسیاری از نقاط داغ عجیب و غریب انبه با عطر و طعمی لذیذ شناخته شده است.

افرادی که عاشق انبه هستند، همیشه مشتاق کشف و چشیدن انواع شگفت انگیز محبوب ترین میوه ها هستند. انواع مختلفی از انبه در هند وجود دارد.

پرتغالی ها از درختان انبه پیوندی برای ساخت انواعی مانند آلفونسو استفاده می کنند. آلفونسو همچنین یکی از گران ترین گونه های انبه است و عمدتاً کشت می شود و عمدتاً در منطقه کونکان در غرب هند رشد می کند.

انبه، Mangifera indica، احتمالاً در منطقه ای در مرز بین هند و برمه سرچشمه گرفته است. امروزه، مطمئناً بیش از هزاران گونه مختلف در سراسر جهان وجود دارد.

انبه به عنوان یک ماده غذایی در بسیاری از کشورها نقش مهمی دارد. در ابتدا بین دو خانواده اصلی انبه با ویژگی‌های کاملاً متفاوت که از دو منطقه متنوع شبه قاره هند و آسیای استوایی سرچشمه می‌گرفتند، تمایز قائل شد.

بسیاری از گونه های تجاری که امروزه رشد می کنند در آغاز قرن بیستم در فلوریدا از تلاقی های متعدد بین والدین این دو خانواده پرورش داده شدند. میوه های صادراتی عموماً از گیاهان جوانه زده هستند.

انبه برای آب و هوای گرمسیری وسیع از مرطوب تا خشک مناسب است. در مناطقی با بارندگی سالانه بسیار متفاوت یافت می شود. در مناطق گرمسیری، توقف پوشش گیاهی ناشی از فصل خشک یا خنک که چند هفته یا چند ماه طول می کشد، شرطی برای شدت گلدهی خوب و در نتیجه بهره وری بالا است.

تولید اغلب کوچک و نامنظم در مناطق مرطوب استوایی در نتیجه عدم رشد رویشی است. محدوده دمایی مطلوب برای رشد درخت و رشد میوه 24 تا 30 درجه سانتی گراد است.

دمای کمتر از 10 درجه سانتی گراد می تواند باعث آسیب فیزیولوژیکی شود. آبرسانی به درخت باید در طول دوره رشد میوه و سپس در طول رشد شاخه های جدید بهینه باشد.

توزیع بارندگی در طول سال به ویژه برای تولید میوه‌های باکیفیت، مهم‌تر از بارش‌های سالانه تجمعی است. حد پایین بارندگی برای کشت تجاری انبه 750 میلی متر به نظر می رسد.

انبه می تواند در طیف بسیار متنوعی از انواع خاک رشد کند اگر افق های زیرین به اندازه کافی سست و دارای زهکشی مناسب باشند. با این حال، درخت خاک های عمیق و نسبتا سبک با ساختار متوسط را ترجیح می دهد.