خواص و ویژگیهای روغن زیتون بکر بر سلامتی بدن انسان

روغن زیتون بکر به دلیل محتوای بالای مواد فنولی که تصور می‌شود خواص سلامتی دارند، شناخته شده است و این مواد همچنین به طعم متمایز روغن کمک می کنند.

در این مطالعه، تیروزول، اسید وانیلیک، لوتئولین و آپیژنین با استفاده از طیف‌سنجی جرمی کروماتوگرافی مایع (LC-MS) شناسایی و کمی سازی شدند.

در هفت نمونه مورد تجزیه و تحلیل، تیروزول، فراوان ترین، در محدوده 1.4-29 میلی گرم بر کیلوگرم، اسید وانیلیک در محدوده 0.67-4.0 میلی گرم بر کیلوگرم، لوتئولین در محدوده 0.22-7.0 میلی گرم بر کیلوگرم بود و آپیژنین در محدوده 0.68-1.6 mg/kg بود.

همچنین نشان داده شد که در روغن زیتون فرابکر بدون بو ، اسکوالن را می توان با استفاده از آشکارساز ضریب شکست آنالیز کرد و در نمونه های مورد تجزیه و تحلیل، اسکوالن در محدوده 3.9-9.6 گرم در لیتر رخ داد.

تولید جهانی روغن زیتون فدک 1 لیتری حدود. 2.5 میلیون تن، با اسپانیا، ایتالیا، یونان و کشورهای مغرب زمین تولید کنندگان عمده. فراوانی اسید اولئیک، یک اسید چرب تک غیراشباع، ویژگی خاصی است که روغن زیتون را از سایر روغن های گیاهی متمایز می کند.

علاوه بر تری گلیسیرید و اسیدهای چرب آزاد، روغن زیتون فرابکر حاوی انواع ترکیبات غیر صابونی شدنی است که 1 تا 2 درصد روغن را اضافه می کند و برای پایداری و طعم و مزه منحصر به فرد آن مهم است.

فرض بر این است که اجزای موجود در روغن زیتون پخت و پز 1401 در رژیم غذایی مدیترانه ای، رژیمی که عمدتاً گیاهی است، می تواند در کاهش بروز بیماری های عروق کرونر قلب و سرطان پروستات و روده بزرگ نقش داشته باشد.

ترکیبات فنلی موجود در روغن زیتون آنتی اکسیدان های قوی و جاذب کننده رادیکال ها هستند. به طور معمول، هیدروکسی تیروزول یک آنتی اکسیدان و حذف کننده رادیکال برتر نسبت به اولئوروپئین و تیروزول است.

  • منابع:
    1. Analysis of minor components in olive oil
  • تبلیغات: 
    1. با استفاده از کابل رشد درختان را سریع تر کنید
    2. کاربرد اجاق گاز در روشن کردن کامیون در هوای سرد!
    3. استفاده از تی بگ برای تهیه اسلایم
    4. قانون جذب سریع جدید رایگان