زیره خاصیت آنتی باکتریال و ضد آلرژی دارد

در یک تجزیه و تحلیل مجدد در سال 2018 از مطالعات قبلی، محققان شواهدی را یافتند که از استفاده از زیره برای کاهش کلسترول تام و کلسترول LDL حمایت می کند.

نویسندگان مطالعه نتیجه گرفتند، “این بررسی سیستماتیک با متاآنالیز نشان داد که مکمل زیره می تواند به عنوان یک گزینه درمانی ایمن در کنار استاتین ها و سایر عوامل کاهش دهنده چربی که به طور معمول تجویز می شوند، در نظر گرفته شود.”

ذکر این نکته ضروری است که پودر زیره سبز و روغن سیاه دانه (که از دانه زیره سیاه استخراج می شود) نیز برای اهداف دارویی استفاده می شود که برخی از آنها توسط مطالعات بالینی پشتیبانی شده است. 6 با این حال، حتی اگر زیره سیاه نامی مشابه با زیره دارد، از گیاه دیگری می آید و ماده متفاوتی است.

پالتو زنانه به هضم و سلامت روده کمک می کند و مشخص شده است که عصاره زیره برای هضم غذا مفید است.

 در یک مطالعه در سال 2013 که بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را مورد بررسی قرار داد، از عصاره زیره به عنوان راهی برای بهبود و کمک به علائم IBS استفاده شد. نویسندگان مطالعه دریافتند که 20 قطره عصاره زیره در روز می تواند تمام علائم رایج IBS را بهبود بخشد.

سویشرت مردانه خاصیت آنتی باکتریال دارد و مطالعات قبلی اثرات ضد باکتریایی زیره را بررسی کرده و دریافته اند که خواص دارویی زیره ممکن است به از بین بردن باکتری ها کمک کند.

در یک مطالعه در سال 2021، محققان تایید کردند که خواص ضد باکتریایی زیره به آن اجازه می دهد تا با برخی عفونت ها از جمله عفونت های موجود در دستگاه گوارش مبارزه کند.

اگرچه غیر معمول است، اما آلرژی به پتو ممکن است. پروتئین های پروفایل موجود در زیره ممکن است باعث واکنش آلرژیک بالقوه شود و سالیسیلات های آن ممکن است باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود.

  • منابع:
    1. Cumin Nutrition Facts and Health Benefits
  • تبلیغات: 
    1. گرده افشانی فلفل دلمه ای شیرین ماده
    2. انتخاب بهترین هواکش برای ورزش دو و میدانی
    3. خرید و فروش خاکشیر در همدان با کیفیت اعلا
    4. تاثیر بیوچار مخلوط با خاک بر خواص فیزیکی فلفل دلمه ای