مردی با خریدن شکلات پذیرایی خارجی همسرش را غافلگیر کرد

سه نوع اصلی شکلات وجود دارد شکلات پذیرایی خارجی و شکلات شیری و شکلات تلخ.

هر کس طعم مورد علاقه خود را دارد. اما، واقعا چقدر در مورد انواع شکلات می دانید؟ آیا می دانید چه چیزی نیمه شیرین را از تلخ شیرین متمایز می کند؟ یا چرا شکلات سفید نرم تر از شکلات شیری است؟

همه چیز به نحوه تهیه شکلات و مواد تشکیل دهنده آن برمی گردد. برای آشنایی با طعم‌ها، ترکیبات و ویژگی‌های مختلف هر نوع شکلات، ادامه مطلب را بخوانید.کلاتی که گاهی به آن شکلات شیرین نشده نیز گفته می شود، پایه همه انواع شکلات است.

این خمیر غلیظ و قهوه ای تیره از نوک کاکائو، داخل دانه کاکائو ایجاد می شود. نوک ها ریز آسیاب می شوند تا بافتی صاف پیدا کنند. وقتی این خمیر گرم می شود به مایعی تبدیل می شود که می تواند به شکل میله یا چیپس درآید.

مشروب شکلاتی 100% کاکائو است، بدون مواد افزودنی. این خمیر تحت فشار بالا به کره کاکائو و پودر کاکائو (کشکلات سفید به دلیل رنگ کرم یا عاج آن به راحتی قابل تشخیص است.

از ترکیب شکر، کره کاکائو، شیر، وانیل و لسیتین (امولسیفایری که به ترکیب شدن مواد با هم کمک می کند) به دست می آید. این مواد به شکلات سفید عطر شیرین وانیلی می دهند.

شکلات سفید اغلب دارای طعمی است که می توان آن را عمدتاً شیرین توصیف کرد، با نت های برجسته از شیر تغلیظ شده شیرین و وانیل. شکلات سفید با کیفیت خوب، بافتی غنی، نرم و خامه ای خواهد داشت این ویژگی از پایه کره کاکائو و محتوای بالای شکر و شیر آن ناشی می شود.

با وجود نام، مشروب شکلاتی در واقع حاوی الکل نیست.شکلات سفید منحصر به فرد است زیرا حاوی مواد جامد کاکائو نیست. مواد جامد کاکائو همان چیزی است که به شکلات رنگ قهوه ای تیره و طعم شکلاتی می دهد که همه ما آن را می شناسیم و دوست داریم.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استانداردهای طبقه بندی را برای هر نوع شکلات تعیین می کند. طبق تعریف آنها، برای اینکه چیزی به عنوان شکلات سفید در نظر گرفته شود باید حداقل 20٪ کره کاکائو و 14٪ شیر و حداکثر 55٪ شکر داشته باشد.