مصرف خرما و تاثیر آن بر بینایی

 خوب است بدانید که مصرف خرما می تواند از شب کوری جلوگیری کند و به تقویت چشم کمک شایانی نماید زیرا طبق مقاله ای در مجله Heart Views، خرما سرشار از کاروتنوئیدها است که ممکن است به پیشگیری از شب کوری و حفظ بینایی سالم کمک کند.

همچنین مصرف خرما می تواند به درمان اسهال مزمن کمک کند زیرا طبق مقاله ای که توسط مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا منتشر شده است غذاهای غنی از پتاسیم مانند خرما ممکن است به جایگزینی و تکمیل الکترولیت های از دست رفته به دلیل اسهال مزمن کمک کند.

از طرفی به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارند می تواند به هضم غذا کمک کرده و ماهیت غیرقابل پیش بینی اسهال مزمن را کاهش دهند.

خوردن خرما رطب ممکن است به تقویت زایمان طبیعی و همچنین تسهیل زایمان دیررس برای زنان باردار کمک کند.

یک مطالعه در سال 2017 منتشر شده در مجله زنان و زایمان نشان داد که 154 زن باردار، زمانی که خرما مضافتی بم داده می شود، نیازی به برای زایمان با پروستاگلاندین و اکسی توسین ندارند.

خرما همچنین هیچ گونه اثر نامطلوبی بر روی مادر و کودک نداشت.

اگرچه این میوه های خشک دارای ارزش غذایی فوق العاده ای هستند اما در انتخاب خرما کبکاب باید دقت زیادی کرد زیرا سطح آنها بسیار چسبنده است که ممکن است ناخالصی های مختلفی را جذب کند.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که خرما شاهانی خشک نسبتاً قند و کالری بالایی دارد که در صورت مصرف بیش از حد ممکن است به افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی کمک کند.

بنابراین، بهتر است مصرف را در حد متعادل نگه دارید و از آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل لذت ببرید تا فواید بالقوه سلامتی را به حداکثر برسانید.

  • منابع:
    1. 12 Proven Health Benefits Of Dates
  • تبلیغات: 
    1. بزرگ ترین مرکز خرید لوازم دیجیتال در امارات
    2. آیا می دانستید قلب میگو در سرش قرار دارد!
    3. مردی با استفاده از موزاییک توانست سلاح بسازد!
    4. کشف پارچه برزنتی که به وسیله آن می توان در هوا معلق ماند