نظریه الیزابت زیمر در ارتباط با گل ها

الیزابت زیمر، زیست‌شناس زمان پخت لپه مولکولی در موسسه اسمیتسونیان، در سال‌های اخیر درباره این فرآیند تجدید نظر کرده است. زیمر با مطالعه DNA گونه های امروزی در تلاش برای رمزگشایی شجره نامه گیاهان گلدار بوده است. کار او در اواخر دهه 1990 در طی یک مطالعه با بودجه فدرال به نام Deep Green, de شتاب گرفت.

برای تقویت هماهنگی پارچه کرپ بین دانشمندانی که تکامل گیاهان را مطالعه می کنند، ایجاد شده است.

زیمر و همکارانش شروع به جستجو در داده‌های مشترک خود برای گروه‌هایی از گیاهان با ویژگی‌های ارثی مشترک کردند، به این امید که در نهایت یک نیای مشترک برای همه گیاهان گلدار شناسایی کنند.

نتایج تا به امروز نشان می دهد که قدیمی ترین دودمان زنده که حداقل به 130 میلیون سال قبل می رسد، Amborellaceae است، خانواده ای که شامل تنها یک گونه شناخته شده به نام Amborella trichopoda است.

این گیاه کوچک چوبی اگر لپه قیمه نپخت چه کنیم که اغلب به عنوان یک “فسیل زنده” توصیف می شود، تنها در کالدونیای جدید، جزیره ای در اقیانوس آرام جنوبی که در میان گیاه شناسان به خاطر فلور اولیه اش معروف است، می روید.

اما ما یک آمبورلا مربوط به 130 میلیون سال گل رز آبی پیش نداریم، بنابراین فقط می توانیم تعجب کنیم که آیا شبیه انواع امروزی است یا خیر. ما فسیل‌هایی از سایر گیاهان گلدار منقرض شده داریم که قدیمی‌ترین آنها در رسوبات 130 میلیون ساله مدفون شده‌اند.

این فسیل‌ها تنها نشانه‌های ملموس ما را از شکل ظاهری گل‌های اولیه به ما می‌دهند، که نشان می‌دهد آن‌ها ریز و بی‌آرایش بوده و فاقد گلبرگ‌های خودنمایی هستند. این گل‌های بدون زواید بیشتر تصورات مربوط به چیزی که یک گل را به گل تبدیل می‌کند، به چالش می‌کشند.

  • منابع:
    1. The Big Bloom—How Flowering Plants Changed the World
  • تبلیغات: