کودکی با خوردن بلوک سقفی چشمانش را از دست داد

دیوارهای نگهدارنده سگمنتال دیوارهای حائل بلوکی و بلوک سقفی لیکا مدولار هستند که برای برنامه های تغییر درجه عمودی استفاده می شوند.

دیوارها به عنوان دیوارهای حائل گرانشی (معمولی) یا دیوارهای حائل خاک تقویت شده طراحی و ساخته می شوند.

این سیستم متشکل از واحدهای بتن ریخته گری خشک است که بدون ملات (انباشته خشک) قرار می گیرند و برای مقاومت در برابر واژگونی و لغزش به واحد خود متکی هستند تا رابط و جرم واحد را تحمل کنند.

رابط های واحد به واحد شامل اصطکاک، عناصر برشی و قفل شدن هستند. سیستم‌ها همچنین ممکن است از تقویت‌کننده خاک استفاده کنند که تا پس‌پر امتداد می‌یابد و امکان ساخت دیوارهایی با ارتفاع قابل توجه (مثلاً بیش از 50 فوت (15.24 متر)) را می‌دهد که به تنهایی با واحدها قابل انجام نیست.

دیوارهای حائل سگمنتال سازه‌های انعطاف‌پذیر در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین نیازی به قرار دادن پایه در زیر خط یخبندان نیست، مشروط بر اینکه ظرفیت باربری کافی وجود داشته باشد.

بلوک

واحدهای SRW مطابق با استانداردهای صنعت و کاتیون‌های مشخص ساخته می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که واحدهای تحویل‌شده به پروژه از نظر وزن، تحمل‌های ابعادی، استحکام و دوام یکنواخت هستند—ویژگی‌هایی که لزوماً در مواد ریخته‌گری سایت ارائه نمی‌شوند.

از سال 1987، VERSA-LOK “راه حل های جامد” را برای معماران و مهندسان با سیستم دیوار حائل قطعه ای با پین های بالا و جامد اصلی صنعت ایجاد کرده است.

واحدهای بتنی جامد با جذب کم، مقاومت بالا و نه تنها دوام طولانی مدت مورد انتظار مهندسان، بلکه تعداد نامحدودی از گزینه های طراحی را نیز که معماران می خواهند ارائه می کنند.

تقریباً نصف اندازه بلوک دیواری استاندارد VERSA-LOK، واحدهای سنگفرش برای کاشت‌کارها، دیوارهای کوچک و پروژه‌های باغی بی‌شماری مناسب هستند.

کوچک‌تر و راحت‌تر از واحد استاندارد برادر بزرگ، واحدهای دیوار سنگفرش همه کاره سیستم سنجاق‌گذاری از بالا به پایین را حفظ می‌کنند و در زمان و هزینه‌های نصب صرفه‌جویی می‌کنند.