خروج سنگ قیمتی لابرادوریت از مرز مهران ممنوع شد

همه آنها سنگهای لابرادوریت لابرادورسنس نیستند. گونه های دیگر کمی درخشش و درخشندگی دارند. متالیک و جلوه های نوری دیگری مانند ماجراجویی می دهد.

دومی با صفحات کوچک واقع در سنگ همراه است که مانند خدایان آینه که نور را منعکس می کنند، درخششی شدید و درخشان ایجاد می کنند. در آنجا سنگ قیمتی لابرادوریت یک سنگ نسبتاً ملایم است، دارای یک سختی متوسط ​​است.

 

حتی ممکن است خراشیده یا کنده شود اگر با دقت زیاد از آن استفاده نکنید. درخشش آن می تواند شیشه ای یا مرواریدی باشد و همچنین می تواند از شفاف تا شفاف متغیر باشد.

نوع لابرادور با ارزش ترین اسپکترولیت است که طیف رنگی بسیار غنی و پدیده لابرادورسانس قابل توجهی را ارائه می دهد. انواع دیگر لابرادور رتریور «سنگ ماه سیاه»، سنگ ماه کمانی رنگ ماداگاسکار است که رنگین کمانی مایل به آبی روشنی دارد.

سپس سنگ خورشید اورگان بدون لابرادورسنس، اما غنی از مس است، که اثر روشنایی زیادی ایجاد می کند. اگر لابرادورسنس وجود داشته باشد، این سنگ به راحتی با سنگ های دیگر اشتباه گرفته نمی شود. مواد معدنی مشابه هستند.

اما وقتی این پدیده با چشم انسان قابل مشاهده است، می توان اشتباه کرد. در واقع، کاملاً ممکن است که سنگ ماه با لابرادوریت سفید اشتباه گرفته شود.

اگر سنگ در نور خورشید انعکاس آبی و فلزی به خود بگیرد، لابرادوریت است، اگر انعکاس شفاف و زمینه نسبتاً سفید باشد، سنگ ماه است.

به همین دلیل است که آنالیزهای شیمیایی، پراش اشعه ایکس و آزمایش‌های دیگر برای بررسی اینکه آیا واقعاً سنگ لابرادوریت هستند وجود دارد.

سنگ‌های آنورتوزیت حاوی لابرادوریت هستند و اغلب برای ساختن آستانه‌ها، میزها، کاشی‌ها و سایر عناصر ساختمانی استفاده می‌شوند. آنورتوزیت، که گرانیت آبی نیز نامیده می شود، به اندازه لابرادوریت غنی است و وقتی صاف شود، جلوه ای واقعا زیبا می دهد.

در آنجا لابرادور شفاف فاقد اخلاط است و دارای ته رنگ های قرمز، نارنجی، زرد یا بی رنگ است: نوع لابرادور.در جواهرات بیشتر از رنگ خاکستری دودی استفاده می شود که جلوه رنگین کمانی زیبا و رنگین کمانی عمیق ایجاد می کند.