مردی با نخ پنبه کیلویی دندان هایش را تمیز می کند

نخ پنبه کیلویی و پلی استر دو الیاف نساجی هستند که به طور گسترده در تولید اقلام پوشاک استفاده می شود. با توجه به ویژگی های خاص خود، یک ماده یا مواد دیگر بسته به کاربرد یا هدفی که می خواهید به لباس بدهید، دارای مزایا و معایب است.

پنبه یک الیاف کاملا طبیعی است که از گیاه پنبه تهیه می شود. این الیاف اصلی مورد استفاده در تولید قطعات لباس در جهان است. رنگ کردن و شستشوی پنبه آسان است، اگرچه رنگ ها به سرعت همتایان پلی استر خود نمی چسبند.

پنبه می تواند دمای بالا را تحمل کند، اما به راحتی چروک می شود و هنگام شستن جمع می شود.

از طرف دیگر، پلی استر یک ماده پلیمری است که از زغال سنگ، هوا، آب و فرآورده های نفتی ساخته می شود.

نخ پلی استر بسیار بادوام و مقاوم است، بنابراین چروک و چروک نمی شود، علاوه بر این که به راحتی رنگ می شود: چیزی بسیار مثبت برای صنعت نساجی، اما برای از بین بردن لکه ها بد است. این الیاف دمای متوسط ​​و بالا را تحمل نمی کند، همزمان ذوب می شود و می سوزد، بنابراین یا پلی استر در دمای پایین اتو می شود یا اصلا اتو نمی شود.

در خیاطی، نخ یکی از اولین چیزهایی است که باید به آن فکر کنیم و امروز می خواهیم تمام دانش و ترفندهایی را که با تجربه آموخته ایم برای انتخاب نخ های مشخص شده در زیر با شما به اشتراک بگذاریم، نحوه انتخاب درست را تعریف می کنیم.

رنگ، چگونه بفهمیم یک نخ با کیفیت است، با توجه به لباسی که می‌سازید باید از چه ضخامتی استفاده کنید، در اینجا همه آن پاسخ‌ها را خواهید یافت، ما در مورد پرکاربردترین نخ‌ها برای ساخت لباس و موارد دیگر صحبت می‌کنیم.